søndag den 7. marts 2010

Oscar Night!



Den officielle Oscar-plakat 2010 (google)

I aften går det endelig løs. Det er en af mine yndlings-aftener på året. The Mother of Award Shows.. Uh hvor jeg glæder mig! Den danske dækning starter kl. 23.30 på TV2 Film, med Red Carpet, og selve prisuddelingen starter kl. 02.30..

Her er mine favoritter i top-kategorierne:

Bedste Film:
  • Up - Den fineste og utroligt smukke animationsfilm, ville være så sejt hvis den kunne slå de andre!
  • Up in the air - Jeg var ret begejstret for den, sjov, anderledes og uden alt det krigshalløj.
  • The Blind Side - En rigtig feel-good film, der både efterlader én med tårer i øjnene og med et smil på læberne.
  • Precious - Fordi den i mit hovede er så langt fra Hollywood. Den er brutal, frastødende men stadig absolut rørende!
  • An Education - Kun fordi den har en dansk instruktør :D Filmen sagde mig ikke rigtig noget..
  • Avatar - Utroligt smuk film, James Cameron har skabt. Hele Pandora-verdenen er jo i en klasse for sig. Men filmen er noget så forudsigelig og jeg så gerne at den blev lidt forbigået af nogle af de mindre film!
Bedste skuespiller:
  • George Clooney - Fordi han bare er så lækker, og selvfølgelig spiller sin rolle i Up in the Air fantastisk.
  • Morgan Freeman - Den gamle garvede, er i en liga for sig i alt hvad han gør!
Bedste skuespillerinde:
  • Sandra Bullock - Hun er fantastisk i The Blind Side, og jeg under hende virkelig at få den statuette med hjem, fordi hun mest af alt kendes bedst fra den lettere com-rom-genre..
  • Gabourey Sidibe - Fordi hun som helt ny skuespiller fik rollen som Precious i den virkelig barske film. Hun er ung og slet ikke hvad man normalt vil forbinde med Hollywood. Hvor fantastisk kunne det ikke være hvis hun slog både Helen Mirren og Meryl Streep?

Sidst men ikke mindst, skal jeg i hvert sidde klistret til skærmen for at lure på alle de fine kjoler og de store kiks..

Jeg sidder klar med frugt, B&J's, chips, grøntsagsstænger og dip. Det bliver en gooood aften! Men først skal jeg lige have en lille lur, så jeg er klar til at holde mig vågen hele natten!

2 kommentarer:

Simone sagde ...

Lyder som en fantastisk aften du har linet op til! ;) God fornøjelse ;)

Bailey sagde ...

Tak søde! Glæder mig også heeeelt vildt!