onsdag den 21. januar 2009

First Lady Fashion..

Den vel nok mest fashionwise første dame i USA må være Jackie O./Kennedy. Hun er i hvert fald min absolutte yndlings! Hendes enkle og klassiske stil sætter til stadighed fodspor i modeverdenen. Her er bare nogle af hendes fantastiske outfits!

Nu skal landet så for første gang ledes af en sort mand, som jeg kun syntes er på tide i det ellers så hellige land. Michelle Obama har allerede vist sig i nogle flotte outfits.

Et af mine yndlings må være dette; Maria Pinto kjole med store perler om halsen og nittebælte i taljen!

August, 2008. I Thakoon pre-spring'09. Ikke mange ville kunne klare at bære lige det mønster, men syntes rent faktisk det er flot til hendes lækre mørke hud.

Election night, november 2008. I en smuk Narciso Rodriguez kjole, der egentlig er ærmeløs - hun havde dog valgt at tage en lille sort cardigan på - og dertil kittenheels.


Jeg må dog sige at hendes outfit under indsættelsen var lidt skuffende! Hun havde valgt en kjole med tilhørende frakke (enda i samme stof!), lavet af den cubanske designer Isabel Toledo.

Dette billede, måtte simpelthen med! Det ligner kærlighed *suk*

Allerede til the Inauguration Ball samme aften var hun dog i noget helt andet. Denne kjole gjorde et langt større indtryk på mig. Til det store bal havde Mrs. Obama iført sig en helt lys gul one-shoulder dress designet af Jason Wu. En lille skuffelse melder sig dog over håret. Ser vi hende nogensinde med en anden frisure?

Sådan lidt uden for kontekst, må jeg dog lige smide et billede af Aretha Franklin - Sikke en fantastisk hat!!! Men jeg har også en svaghed for sløjfer..

Hvad siger du - bliver Michelle Obama den næste store First Lady, eller bliver hun en anonym kedelig af slagsen?

Jeg er næsten overbist om at hun nok skal vise sit værd, både fordi hun er den første sorte førstedame, men skam også fordi hun er mor til to små piger, og et rigtig familiemenneske.

Billeder fra telegraph.co.uk & Google Image

Ingen kommentarer: