tirsdag den 12. juli 2011

Jeg læser....



...en biografi om Audrey Hepburn - skrevet af hendes søn. Egentlig købte jeg den for 3½ år siden i New York pga. de mange smukke billeder deri, men da jeg i weekenden manglede noget at læse i mens jeg solede, tog jeg mig endelig sammen og begyndte på den.

Umiddelbart er den rigtig god. Det skærer lidt i hjertet at læse en søns beskrivelse af hans mors livshistorie. Til tider hårdt at læse. Men på den anden måde får man også et helt andet nærvær, end hvis journalist el.lign. havde stykket en masse halve historier sammen.
Sønnen, Sean Hepburn Ferrer, skriver i starten at det ikke er en biografi hvori man kan finde saftige sladderhistorier, for de fandtes bare ikke om Audrey. She strived to achieve a happy and simple life. Jeg er allerede godt grebet af den!

Hvad læser I lige nu? Ny inspiration er altid god!

Som jeg før har skrevet, er sommeren min helt store læse-sæson. Lige nu har jeg 7 bøger på vej fra Amazon (der har gratis Super Saver Delivery til Danmark i øjeblikket!), der alle skal med på ferie. Hvilket lover jeg at vende tilbage med når de er ankommet :)

6 kommentarer:

Stine sagde ...

Jeg er igang med "Fragmenter" af og om Marilyn :D

Bailey sagde ...

Årh den er bare så fin!

Lika sagde ...

Ved du hvor længe levering er gratis? Og gældet det et specifikt antal bøger?

Bailey sagde ...

Tina: Nynne er bare en evig klassiker. Elsker de bøger! Har overvejet at slæbe de 4 med på ferie, fordi de er så hurtigt læste.
Submarino har jeg kun hørt godt om!

Lika: Nej, mailen jeg fik meldte ikke nogen om udløbsdato. Til gengæld gælder det alt solgt fra Amazon - så altså ikke kun bøger. Og nej, der er intet mindstebeløb heller :)

Lika sagde ...

Ok, tak. Så må jeg da vist lige ind og lure lidt :)

jeg er pt. selv i gang med jussi´s - kvinden i buret. Er ikke kommet så langt endnu grundet meget lidt overskud pfga speciale - men det lover godt.

Bailey sagde ...

Jussi-bøgerne har jeg kun hørt godt om. Og har bestemt planer om at læse hele serien på et tidspunkt!