mandag den 28. februar 2011

Mit Oscar 2011

Ms Confashion spurgte mig, hvad jeg synes om hele showet, og det vil jeg da også gerne lige skrive lidt om!

The Red Carpet: Jeg var ikke skuffet over kjolerne, men det var alligevel som om der manglede noget. Jo, jeg har fundet 6 favoritter der alle er helt fantastiske. Men der manglede stadig nogen som havde gjort det grueligt galt (andre end Helena Bonham Carter, hun er jo altid galt på den..).

Gæsterne: Æhmm..manglede der ikke mange af 'de store', både på den røde løber, men også dem man er vant til at se i salen? Michael Douglas/Catherine Zeta-Jones, Jack Nicholson, George Clooney, Heidi Klum/Seal, Brad Pitt/Angelina Jolie, Johnny Depp.. for bare at nævne et par stykker!

Showet: I år skulle Oscars peppes op, og man havde satset på at ramme et yngre publikum ved blandt andet at bruge James Franco og Anne Hathaway som værter. En nærmest stoned Franco og en meget glad og hvinende/skrigende Hathaway. De var ganske fine, men vil jeg huske dem om nogle år? Nej. Hugh Jackman klarede det til bravour for nogle år siden, og Alec Baldwin/Steve Martin-kombien sidste år var genial. Mere i den stil, tak!

Vinderne: Jeg synes ikke der var den store spænding i de 4 skuespil-kategorier, jojo jeg sad og håbede at Hailee Steinfeld ville løbe med en Oscar bare fordi hun er skøn. Jeg håbede Toy Story kunne løbe med Best Picture, bare fordi det kunne være cool. Men at lige Natalie Portman, Colin Firth, Melissa Leo og Christian Bale vandt kom ikke som nogen overraskelse. Det var vist heller ikke den store overraskelse at The King's Speech endte med Best Picture, det er bare en typisk Oscar-vinder!
Til gengæld er jeg stadig helt i chok, og virkelig stolt over at Susanne Bier fik den Oscar. Det er sgu for vildt!

Oscar Moments: Det sker med mellemrum at de der Oscar Moments kommer. Fra andre år kan nævnes Cuba Gooding Jr. hoppende takketale, Julia Roberts storgrinende tale, Halle Berry stortuderi, Halle Berrys råsnaveri med Adrien Brody og mange flere. I går var der for mig 2 store moments. 94-årige Kirk Douglas kommer på scenen for at præsentere Best female in a supporting role. 94 år og stadig fuld af liv, lune og humor. Han fik da også lige råflirtet med Melissa Leo. Næste Oscar moment kom straks efter, da samme fru Leo sagde Fucking i sin takketale - hvor var det bare skægt og totalt upassende! Resten af aftenen blev det hentydet at Leo havde dropped the F-bomb! Hahahaha!
PS22 Koret der sluttede showet af, var da også ganske søde. Meeeen et sandt Oscar Moment var det ikke helt!

[billeder]

3 kommentarer:

Ms Confashion sagde ...

Ej, hvor er du bare gennemført god!
Så vidt jeg 'ved' var Klum/Seal til Vanity Fair-oscarfest...
Jeg synes, Anne H. gjorde det okaj alt til trods, og det var en sød afslutning på hele festligheden, men det er nok ikke helt galt at der manglede det der xtra :-)
Tak for spændende indlæg!

Bailey sagde ...

Hehe, jamen velbekommen da :)
Ja Heidi+Seal var til Vanity Fair-festen. Hvilket mange andre også var - eller til Elton Johns Oscar fest. Det nytter jo ikke noget altså! :D
Anne var ok, men meget overgearet til tider. Så er jeg meget mere til Alec Baldwins lune humor..

Ms Confashion sagde ...

Yep, det blev så'n lidt overgearet/indstuderet... Du har ret mht. Alec (+steve m.), der var kemi og hyggefnis for alle pengene!