fredag den 11. februar 2011

Fredagsmad


Firkantet tærte :D

Madtærter er noget af det lækreste, ved ikke hvorfor jeg ikke laver det oftere! I dag blev det med fyld af 2 håndfulde frisk spinat, 1 rød peberfrugt, ca. 150g kyllingefilet, 1 håndfuld majs + æggesnask og lidt reven ost. Muuums! Bunden er noget af det nemmeste, en opskrift fra Amo's bagebog 2 (100g blødt smør, 120g hvedemel, 60g grahamsmel blandes godt. Tilsæt 3 spsk vand og saml dejen hurtigt. Tryk dejen lidt ud, ca. på størrelse med en tallerken. Placer på en tallerken og stil på køl i en time. Bag med valgfrit fyld til æggemassen er fast - ca. 40min ved 180 grader).

Tærten blev nydt foran X Factor - wow for en skuffende omgang de har fundet denne gang! Jeg synes egentlig kun at det var ham Rasmus der præsterede ok. De to JR-drenge er super charmerende, men jeg ser dem bare slet ikke som langvarige kunstnere..

4 kommentarer:

L sagde ...

Uhhhm lækkert! Får min mor til at lave det samme! :D

Bailey sagde ...

Haha ja gør det ;)

Ms Confashion sagde ...

MUMS! Dét trænger jeg os' til at få... har faktisk lige været lidt på picnic i dag og tænkt at tærte, det burde man ha' med!!! hihi :-)
Nete

Bailey sagde ...

Arh ja, tærte er da oplagt til en picnic! Det vil jeg huske til sommer :)