mandag den 27. december 2010

Muffin






Jeg har været super husmor i dag :D Tøjvask, afmontering af julen, hjemmebagt knækbrød og til sidst de lækreste kanelmuffins.. De kan virkelig anbefales! De får sådan en sprød overflade, men er svampede og bløde indeni..mums! Og så er de perfekte til at fryse ned og varme igen, hvis man en dag får uventede gæster ;)

..og så fik jeg da også lige flashet mit seneste køb - den fine kageopsats, som jeg købte et par dage før jul. Fundet i Tiger til 30kr, og det ser da ud af meget mere! Jeg regner bestemt med at servere dronninge-hapsere på det til nytår!

Kanelmuffins med hakket chokolade - ca. 16stk.:

125g blødt smør
125g brun farin
125g hvedemel
2tsk bagepulver
2 tsk vanillesukker
1½tsk stødt kanel
2 æg (M/L)
2 spsk mælk

50g mørk chokolade og 50g hvid chokolade

Bland alle ingredienserne i en skål, undtagen de 2 slags chokolade. Rør til der formes en jævn og glat dej. Hak chokoladen i små stykker, og vend i dejen. Fordel i papirsforme (ca. 1½tsk i hver), som stilles i en fast muffinsform (dejen flyder meget ud, så der er brug for den faste form).
Bag ved 200 grader i 15-20 minutter. Lad dem køle af på en bagerist. Smager fantastisk når de er smålune - gerne med et glas mælk til :D


Opskrift, men de passer langt bedre til 16 stk. end 8. Jeg plejer at halvere dejen, og får dermed 8stk.

2 kommentarer:

Stine sagde ...

Ej, de ser simpelthen alt for lækre ud, de muffins dér!
Jeg er vild med at der også er chokolade i - af en eller anden grund har jeg aldrig overvejet dét i en kanel-kage før :|

Bailey sagde ...

Det smager helt fantastisk, især hvis hakker noget af chokoladen ret fint, så smelter det så meget at det bliver små swirls i kagen! Mums! :)