tirsdag den 7. oktober 2008

Head over (high) heels - NYC


Har netop afsluttet Kristina Korsholms bog, NYC - Head over (high) heels.

Som en rigtig New York-tøs, måtte jeg eje den bog. Men de 200kr var den altså ikke værd. For det første var der så mange stavefejl, at det ikke burde være muligt, og jeg er ikke den eneste med den mening; Frk.V er vist lige så perfektionistisk som mig. Man kan da for pokker ikke udgive en bog med så mange fejl, det være sig både designere og ganske almindelige ord.
Derudover syntes jeg bogen var en smule over the top. Hele livsstilen passer i mit hoved bare ikke; en person der går på skuespillerskole, og åbenbart har råd til ALT.
Og så bliver det bare lidt for meget når hun kører rundt i alle sine venner, de kendte hun møder og al den sushi hun køber. I mit hoved passer det bare ikke sammen!

Dog er der enkelte steder og butikker jeg absolut skal besøge næste gang turen går til New York. Hvis du selv står og skal til New York og især er på udsigt efter de mere specielle oplevelser og shoppingmuligheder, kan jeg anbefale den. Men syntes stadig ikke den er 200kr værd.

Jo hun kender New York, men skrivestilen kan jeg ikke klare at læse mere af. Og at hun skulle være skribent for både danske og internationale blade og aviser, kan jeg altså ikke forstå.

But that's just my opinion!

3 kommentarer:

Dolly sagde ...

I agree!!
Sad tilbage med den fladeste fornemmelse efter jeg havde læst bogen... Lidt for påtaget "i'm-hip-and-happening-and-so-are-my-friends"!
Det er muligvis bare fordi jeg er jyde, men come on...
Synes bare den mindede om så meget andet man har læst-ØV! Money out the window...

Hey... ang stavefejl, har du så lagt mærke til at YouHeShe bare ikke fatter at man fks. ikke kan sige "denne grov strikket poncho"? Så føj da "ede" på!;D

-Marie

Bailey sagde ...

Tak for din respons. Og jeg er stadig helt enig, især i "i'm-hip-and-happening-and-so-are-my-friends"!

Har ikke set YouHeShes fejl.. Men det er lige sådan nogle små ting der iriterrer mig. En ting er når der er fejl i blogs (jah dem har vi alle), men når det er i bøger osv. iriterrer det mit øje meget mere!

maria sagde ...

Hej,

Bliver lige nødt til at lægge en kommentar :)

Efter at have læst den gode anmeldelse af bogen i Costume, ville jeg også rigtig gerne have bogen, men ja, 200 kroner var mange penge at give, når man ikke lige står og skal til NYC med det samme.

Jeg var så så heldig at møde Kristina Korsholm in person, fordi jeg skulle interviewe hende. Hun er noget af en personlighed, men på den gode måde! Hun har en ret vild tøjstil og en kæmpe-viden om mode. Vi snakkede i hvert fald rigtig godt sammen, og jeg kunne mærke at hun vidste mindst lige så meget, hvis ikke mere, om mode, end jeg gør.

Hun var så flink at give mig sin bog, og jeg synes, den var fortræffelig læsning trods de mindre fejl.

Men jeg er måske også lidt farvet, fordi jeg har mødt hende, og så ligesom kender personen bag bogen og dermed læser bogen gennem den optik. Hvis jeg ikke havde mødt hende og bare læst bogen, ville jeg også tænke, at det måske var for meget af det gode ;) Synes hun giver et anderledes syn på NYC, som man nok ikke lige finder i Politikens "Turen går til..."

Nå, det blev en længere svada, håber det er ok :)

/Maria